-->

Saturday, August 3, 2013

Busy.


Assalamualaikum.

Eheh, berbulan tak post kat sini.
Berhabuk.
*bersin*

Ye rakan-rakan, sememangnya saya busy sangat. Busy sangat sampai takde masa nak berblogging. Aku ada la jugak menyempat nak check Facebook, Twitter ni semua (tu pun guna Corby kesayangan). Nak check blog aku guna phone ala-ala Nokia 3310 tu, apa la boleh buat sangat. Nak post pun tak mampu.

Ye, saya sekarang bergelar pelajar Kolej Matrikulasi Melaka (kolej matrikulasi tertua di Malaysia).
Uhuk-uhuk.

Dah bergelar pelajar matrik ni, automatik jadi busy. Mana nak siapkan assignment lagi, mana nak study lagi, mana nak buat kerja lain lagi, mana nak bertugas lagi. 24 jam tu rasa tak cukup, tapi tu la gunanya time management. Boleh je korang survive kalau pandai urus masa. Ada je pelajar yang layan movie marathon tak hengat dunia. Ada je yang couple mengalahkan orang berkahwin. Ada je pelajar yang boleh siapkan assignment pada waktunya. Ada je pelajar yang boleh skor dalam setiap kuiz.

Tu sebab pentingnya time management.

Dan di sini, buat pertama kalinya, aku post kat blog ni sebagai salah seorang pelajar matrik. Naik cuti, dah terus kena tempuh Ujian Pertengahan Semester. Cuti ni, memang kena mengadap buku. Eheh, aku? Takpe, aku mengadap laptop jap. Jap je. Haha, kat matrik ni dah tak macam waktu kita SPM. SPM tu dua tahun, tapi matrik ni fast track, tu sebab setahun. Input masuk je - walaupun kepala otak dah concentrated gila. Tu sebab kena tahan duduk sini. Mental fizikal kena kuat. Kalau tak kuat, mau pecah kepala otak *hiperbola*

Okey kejap, nak masuk selingan.

LAPTOP AKU DAH OKEY!

*krik krik* Kbye.

No comments: