-->

Sunday, February 19, 2012

"Gila sombong budak tu. Apa susah, UNFRIEND terus!"

Source: Google Images
Typical Facebook drama.

Situasi 1:
"Apakah? 100 yang online, tapi tak ada siapa nak tegur aku. Hmm, semua sombong! Aku nak unfriend koranglah. Okay, malam meng-unfriend orang. Bubye semua yang kena unfriend. PADAN MUKA!"
Situasi 2:
"Alaa, ramai sangat dah friendlist aku ni. Aku nak unfriend la dorang, lagi-lagi yang tak pernah tegur aku tu, lagi-lagi yang sombong tu. UNFRIEND! :)"
Situasi 3:
"Aku tahulah harini hari sombong sedunia. Aku nak unfriend la. Percaya cakap aku, kalau aku cakap nak unfriend, mesti dorang like status aku sebab dorang takut kena remove."
Pernah tak korang alami benda ni? Alaa, bohonglah kalau tak ada. Mesti dalam friendlist kita, ada aje pengguna Facebook sebegini. Tak habis-habis mengatakan orang tu sombonglah, orang tu tak pernah nak tegur kitalah. Okay, Amai pun terasa dengan statement 'SOMBONG' ni sebab Amai memang 'SOMBONG' pun. Sombong apa?

Begini. Amai mewakili pihak-pihak pengguna Facebook yang 'SOMBONG'. Kami buat Facebook ini bukan untuk ada seorang. Sebenarnya banyak kerja lagi kami kena lakukan. Apa kata anda yang tegur kami dulu? Oh, anda budak hotstuff? Tak ada class-lah kalau anda yang mulakan conversation dulu? Okay, kami faham. Kami ni pun budak-budak cabuk yang hanya menambahkan friendlist anda.

Kami yang 'SOMBONG' ni pun pelik jugak. Anda yang request kami dulu, tetapi kenapa kami yang kena tegur anda dulu? Haha. Anda dah pandai request, andalah yang perlu tegur kami dahulu. Oh, ramai yang tak suka statement Amai ni? Tak apa. Bash saja di comment box ;) Hmm, cakap lebih-lebih, nanti ramai yang tak puas hati. Tak apalah. Sampai sini je nak membebel. Comment box tu disediakan untuk mem-bash orang! Eh, ya ke?

No comments: